maanantai 22. lokakuuta 2012

Ompeluja.. Talvi tuli, villaa päälle!

Lauantaisen syntymäpäiväni kunniaksi sain kokopäivän tehdä omia mieluisia juttuja, joten *yllättäen* skräppäsin ja ompelin. Valokuvia ei vieläkään ole, joten leiskoista ei valitettavasti edelleenkään tule kuvia, vaikka valmista tulikin muuten.

Jotakin tarpeeseen tehtyä ompelusta kylläkin, nimittäin nuorimmaiselle villahaalari. Laitoin Myllymuksujen merinovillakankaan pukuun kaksinkertaisena, mutta hiha- ja lahkeensuuresorit ovat yksinkertaisesta neuloksesta, jotka voi halutessaan kääntää kaksinkerroin. Halusin vetoketjun vinoon, etteivät ole ulkohaalarin  vetoketjun kanssa päällekäin.

Tarkoituksena oli tehdä merinovilla-kypärämyssyjäkin, mutta en mistään löydä sitä SuuriKäsityölehteä, jossa on ihan paras kypärämyssyn ohje. Kyseisen lehden kohdalla on ihan turha kääntyä kirjaston puoleen, sillä viimeksi varailin lehteä pitkän tovin ja kun se viimein minulle asti tuli, oli joku pöllinyt siitä kaavat, murr..
Löysin kyseisen lehden sitten Huutonetistä, mutta taas on hukkaan joutunut mokoma. Sitten kun taas jostakin tuon kaavan saan, suunnitelmissa olisi puvun kanssa ruskeita ja okrankeltaisia myssyjä.

6 kommenttia:

  1. Ihana haalari =) Ottobrella on netissä ilmaiskaavana sellanen lohikäärme hattu mikä toimii myös todella hyvin kypärämyssyn hattukaavana jos jättää ne lohikäärmeen piikit pois =) Omassa blogissa on jossain linkki viime syksyltä, mutta nyt kun olen töissä niin en kerkiä sitä etsimään =/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen kuullut että tuolla kaavalla on tapana nousta niskasta ylös, vai olikohan se että tulee otsasta naamalle... Mulla on ollut leikattunakin nuo kaavat mutta kun vertasin niitä noihin SK:n kaavoihin päädyin aikoinaan tkemään SK:lla. Kiitos kuitenkin vinkistä!

      Poista
    2. Minä olen ommellut tuolla lohikäärmeen kaavalla kypärälakkeja, en ainakaan muista että ongelmia olis ollut.. ihan normaalisti taisi käyttäytyä nekin lakit. Tosin en yhtään muista kuinka paljon niitä lopulta ehdittiin pitämään - mulla kun tuppaa tuollaiset lakki-inspiraatiot iskeä vasta kun kevät koittaa. Tosi järkevää, eikö vain! ;)

      Onnea lauantain johdosta! Etsiskelin ko. päivänä netistä sopivaa e-korttia, jotta olisin lähettänyt, mutta ne oli niin tylsiä että luovuin tuumasta ja sitten unohdin koko onnittelemisjutun. ;)

      Poista
    3. Mä oon kans ommellu tolla kaavalla ja meillä viime talvenakin pidettiin koko talvi jokapäivä niitä kypärämyssyjä eikä ollu ongelmia =) Oisinkohan ite latitanu kolme senttiä lisää pituutta sitten siihen alareunaan niin pysy niskakin piilossa, tuli vaan mieleen kun mainitsit ;) Ja onnea näin jälkikäteen menneestä lauantaista. Piti jo ekassa viestissä onnitella, mutta unohtu =D

      Poista
    4. Juu samoin, pituutta lisättiin "helmaan" täälläkin! =)

      Poista
    5. Pitää kyllä sitten itse koettaa tuotas kaavaa, eikä uskoa sokeasti sitä mitä sattuu jostakin kuulemaan. Onhan noita lapsiakin erimallisia, eikai kaikki mallit kaikenmallisille lapsille käykään :)

      Poista