torstai 21. toukokuuta 2009

PikkuPoikaimu & taittoimuntekele

Aiemmin olen kirjoittanut noista pienistä imuista joita laitan vain eteen lisäimuksi. Tässä nyt kuvaa noista imuista, meillä ne tunnetaan nimellä pikkuPoikaimu:

Materiaali on bambuhamppufleece.

Pituutta noilla imuilla on 18 cm joten ne ylettävät aavistuksen yli tiimaimun keskikohdan, eli peittää alueen johon meillä kaikki pissa vaipassa imeytyy. Tätä taaempana imut ovat aina rutikuivia. Nyt ei tule turhaa täytettä taakse.

Sitten tämä toinen imu jonka kanssa sai lyödä päätä seinään. Lupasin että ompelen pikaisesti yhden taittoimun, mutta kun säädin saumuria niin ompelujälki oli kauheaa.

Tässä koneen tekemää jälkeä:

Tunnin kokeilin eri säätöjä ja pujotin langatkin uudestaan koneeseen. Sitten löysin säädön joka oli edes sinnepäin ja aloin ommella. Kun olin ommellut pienen matkan, huomasin että saumurointijälki lainehtii reunassa ja jättää löysäiä silmukoita silloin tällöin. Ajattelin etten nyt voi enää purkaa ja ompelin imun ympäriinsä. Kun olin saanut imun saumuroitua kiinnitin huomiota siihen että yksi saumurilanka löpötti koneen edessä hassusti. Seurasin sitten tämän langan kulkua ja tajusin että se oli hypännyt pois ensimmäisestä ohjauslenkistä....

Kyllä pisteli vihaksi kun juuri olin saumuroinut tuon imun valmiiksi eikä hermot enää kestäneet niin pitkää saumuroinnin purkamista joten imu jäisi käyttämättä jos se pitäisi purkaa. Olkoot nyt sitten. Kyllähän tuo sauma pitää, on vaan niin pirun ruma (olen edelleen luonteeltani perfektionisti..). Tässä nyt kuitenkin vielä kuva tuosta imusta:

keskellä on turkoosi nauhanpätkä merkiksi keskikohdasta. Minulla on tällainen Myllymuksut- imu ja siihen kaipaisin merkkiä keskikohtaan, kun laitan hahtuvaimun imun väliin ja jos se ei kiireessä satu ihan keskelle koko imupötkö löpöttää. Näitä imuja käytän siis autoiluvaipan sisällä, muualla ei taittoimuja meillä olekaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti